Ubi Pun Boleh Buat Lirik Lagu! - RED Mafla

Nah setelah beberapa minggu aku mendiamkan diri sebentar tiada apa-apa posting untuk tatapan pembaca dan penonton video-video yang ada di RED Mafla ini. Dan hari ini aku sajikan kepada kalian semua dengan lagu jawo pula ya, lagunya pasal ubi, tapi boleh buat lirik lagu! respek sama bradah lagu jawa ni ! . 

Mengikut daripada sumber video ini di Youtube, ianya adalah sebuah lagu dari album Jowo Tetap Jowo nyanyian Oma Scorr terbitan Warisan Records. Adakalanya lirik lagu yang diselitkan bahasa ibunda masing-masing barulah toraso kolainan eh macam waghih yaw! Tidak lupa juga lagu Anak Kampung nyanyian Jimmy Palikat.- RED Mafla.

'' Ubi, dadiketok ditotong taruk sambal,
   ubi, jadi tapey, nek mangan ocok lebih,
   angger suka ubi, ditandoriyo oksikaepun,
   ubi memang enak, ubi memang gaya ohhh...

   ubi jadi lempeng, digoreng sampei gepeng,
   ubi, digoreng nek mangan yo orak eleng,

   ubi,... 

minta maaf lah yo kalian, nanti den cari orang yang faham bahasa jawa untuk tulis lirik lagu ni ya. Lagipun apa yang daku tahu kalau bahasa jawa ni contohnya macam ''wes mangan'' , '' dikapakeinya adik tu'' , ''siji,loro,tenyu,papat'' kot, entah ingat-ingat lupa, kalau salah minta diperbetulkan. Nanti saya update ( tak tahu bila sekarang sangat teruk sibuk!, maaf maaf maaf! ) . Tapi kalau ada siapa-siapa yang boleh bantu, jasa anda amatlah saya hargai, terima kasih! .







Alex Ender - Red Mafla

Artikel RedMafla Yang Korang Tidak Mahu Terlepas :

0 Comments:

Post a Comment

Scroll to top