Iklan Raya 2013 dari JKKN Sabah - Kasut Buruk - RED Mafla

Menurut keterangan di channel youtube berkenaan iklan raya 2013 dari JKKN Sabah ( Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara  ini katanya '' filem pendek dipetik daripada pengalaman seorang guru yang dedikasi dan kisahnya dicoretkan dalam laman sosial. Mengisahkan seorang murid yang hidup miskin tetapi mempunyai ketabahan dan iltizam untuk meneruskan persekolahan.''.

Pada penghujung filem pendek ini, katanya sumber dari Facebook, dan apa yang pasti ataupun aku tersilap, sila perbetulkan saya jika tersilap, filem pendek ini mungkin adalah inspirasi daripada Filem Children Of Heaven. Dan idea yang asal dan betul-betul asli ? Che' pun tak taw lah, hehe. takpalah, sila nikmati dan amati mesej yang hendak disampaikan ya. Ada juga yang mengaitkan video ini sama dengan karya Kasut Kelopak Jantung. Tapi rasanya jalan cerita kasut kelopak jantung berbeza dengan yang ini, itu karya asli dari orang tempatan.

Walaupun filem pendek ini agak amatur, tidak sehebat karya dari Candid Syndrome seperti Man Pomen dan Siput apa ? <--- yang ni sangat lawak walaupun tengok banyak kali, LOLz !. Apa-apa pun kita semua perlulah sokong karya tempatan, sekian terima kasih dari RED Mafla kerana sudi singgah ya! 


'' Kasut Buruk''
Ahmad
 Sabah
 Selamat Hari Raya Aidilfitri
Para komentar ada yang kata dari kisah novel Kasut Kelopak Jantung

Iklan Raya 2013 dari JKKN Sabah - Kasut Buruk



Artikel RedMafla Yang Korang Tidak Mahu Terlepas :

0 Comments:

Post a Comment

Scroll to top