Kumpulan Muzik Wakakukz Membawa Kelainan Pada Genre Reggae - Red Mafla

Dikenali sebagai Wakakukz dan mempunyai lima orang anggota ini membawa sedikit kelainan kepada irama reggae. Apabila ditanya apakah konsep reggae yang telah dibawakan oleh mereka dalam lagu Tak Peduli ini ?. 

Ini hanyalah konsep 'caca marba', Wakakukz hanya cuba pelbagaikan konsep reggae ini bagi menyuntik sedikit kelainan yang agak 'agresif' dan masih mengekalkan keaslian irama reggae. Ya, seperti juga lagu bangkit oleh Salam yang digandingkan bersama Altimet.

Dianggotai oleh insan yang bernama Bobz sebagai vokalis, Alis ( Pemain Gitar (guitarist), Zul ( Guitarist/Keyboardist ) , Allay ( Bassist ) , Idham ( Drummer ). Sungguhpun irama reggae hanya mempunyai peminatnya yang tersendiri, akan tetapi irama reggae masih boleh didengari oleh halwa telinga kita kerana iramanya yang santai mempunyai tarikannya yang tersendiri.

Seperti ikon reggae paling popular adalah dan lain dan tidak bukan, sungguhpun anda tidak meminati irama reggae, anda pasti mengenali encik Bob Marley ' good friend we have, or good friend we lost' yang dikenali di seluruh dunia ini. Bob Marley juga boleh dianggap 'king of reggae' di syurga dunia ini. 

Wakakukz - Tak Peduli

Wakakukz - Semua Tak Betul

Wakakukz - Gendang Gendut Aidilfitri

Wakakukz @ The 8tv Quickie show (2nd March 2014)

(pengacara tersasul sebut 'tak peludi' dan wakaka)


Wakakukz @ 8tv Quickie (Inside Sri Pentas Mini Studio) 2nd March 2014




Bob Marley Is This Love

*Alex Ender*


Artikel RedMafla Yang Korang Tidak Mahu Terlepas :

0 Comments:

Post a Comment

Scroll to top